Jak řešit problémy ve školním kolektivu

4. 11. 2024
Organizace Magdaléna se věnuje prevenci a léčbě závislostí, ale působí i ve školním prostředí, kde kromě závislostí může řešit i prevenci šikany. Odborná ředitelka prevence a vzdělávání Aneta Zápotocká nám řekla, jak takové působení organizace Magdaléna přímo ve škole může vypadat, jak přistupují k řešení konfliktů mezi dětmi a jak důležitá je v těchto případech kooperace školy s rodiči a dětmi. Proč je důležité naučit děti spolu v kolektivu nejen vycházet, ale také umět otevřeně a empaticky řešit problémy? Společně s Ivou Hadj Moussa a Tomášem Klusem proberou i téma mobilních telefonů a her. Tak si rozhovor poslechněte.
Organizace Magdaléna se věnuje prevenci a léčbě závislostí, ale působí i ve školním prostředí, kde kromě závislostí může řešit i prevenci šikany. Odborná ředitelka prevence a vzdělávání Aneta Zápotocká nám řekla, jak takové působení organizace Magdaléna přímo ve škole může vypadat, jak přistupují k řešení konfliktů mezi dětmi a jak důležitá je v těchto případech kooperace školy s rodiči a dětmi. Proč je důležité naučit děti spolu v kolektivu nejen vycházet, ale také umět otevřeně a empaticky řešit problémy? Společně s Ivou Hadj Moussa a Tomášem Klusem proberou i téma mobilních telefonů a her. Tak si rozhovor poslechněte.
35 minut
35 minut
Poslouchej mě
15. 12. 2025Jak motivovat děti ke čteníAutorka gamebooků Lucie Němcová vypráví o tom, jak psaní pro vlastní děti přerostlo v knížky, které dnes čtou celé rodiny. V otevřeném rozhovoru s Ivou Hadj Moussa mluví o tom, proč některé děti ztrácejí chuť číst, jak jim může pomoct interaktivní literatura, a také o tom, co jí přinesla zkušenost z Montessori školy.37 minut
8. 12. 2025Jak mi Linka bezpečí zachránila životCo dokáže změnit jediný telefonát, když člověk ztrácí sílu dál bojovat?Iva Hadj Moussa mluví s Gabrielou Švejdovou o jejím boji s poruchami příjmu potravy, sebepoškozováním a psychickými propady, které ji dovedly až na samotnou hranu. Gabriela popisuje, jak klíčový pro ni byl hovor na Linku bezpečí, a přibližuje proces léčby, bourá mýty o PPP a vysvětluje, proč je vyhledání pomoci krokem, který zachraňuje životy.36 minut
1. 12. 2025Jak mluvit s dětmi o identitě, sexu a vztazíchCo dělat, když vám dítě řekne: „Necítím se jako holka/kluk“? A jak reagovat, když se ptá na sex nebo vztahy a vy nevíte, co odpovědět? Hostem Ivy Hadj Moussy je doc. Irena Smetáčková, vedoucí katedry psychologie na Pedagogické fakultě UK, která se dlouhodobě věnuje tématům genderu, sexuality, školního prostředí a komunikace s dětmi. Vysvětluje, jak s dětmi mluvit citlivě a otevřeně, jak zvládat jejich nejistoty a co mohou rodiče i školy udělat pro to, aby se děti cítily bezpečně.39 minut
24. 11. 2025Domácí výuka: mýty, realita a selhání systémuJaké to ve skutečnosti je, když dítě přestane chodit do klasické školy a rodina zvolí domácí vzdělávání? A proč o něm pořád koluje tolik předsudků? O domácí výuce, tlaku na děti, roli rodičů i o tom, co systém často přehlíží, mluví Ágnes Bučinská Němečková, vedoucí projektu na ochranu práv dětí v Českém helsinském výboru, společně s moderátorkou Ivou Hadj Moussa.47 minut